zaterdag 18 september 2010

Eksters gekocht

Gisteren op de markt twee eksters gekocht en een mus. Ik vond het zo zielig, ze zaten in een zak om verkocht te worden. Alles wat maar eetbaar is wordt gevangen en verkocht. Ik heb ze daar weer vrijgelaten. Ze konden nog nauwelijks vliegen, maar uiteindelijk vlogen ze naar een boom. Ik heb de hele tijd zitten kijken hoe ze van hun nieuw verworven vrijheid genoten. Mijn tolk werd er ongeduldig van en wilde weg. Ik kan er toch erg slecht tegen om dieren te zien lijden. Ik weet ook wel dat het een druppel op de gloeiende plaat is. Ik moest dit gewoon even doen.

Verder heerlijk gegeten in een ontzettend smerig uitziend restaurantje. Hier eten de doorsnee Chinezen. Een wit broodje met groentemix is echt spotgoedkoop slechts 1 yuan, of zo'n 10 cent. Iedereen zit daar enorm te smakken en slurpen, dat hoort er gewoon bij. Het werkt wel aanstekelijk en na enige gewenning zit ik zelf ook mee te smakken en slurpen.

Het eindresultaat van mijn beeld in klei heb ik op mijn website staan zie hier. Momenteel worden en mallen van gemaakt en ik zal waarschijnlijk het eindresultaat niet meer zien. Maar je kunt je voorstellen dat het er zo uit gaat zien maar dan alles in brons. Kleine beeldje staat ervoor. Gaaf toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten